Ons retourbeleid is 14 dagen, wat betekent dat je na ontvangst van de goederen 14 dagen de tijd hebt om contact met ons op te nemen als je het artikel wilt retourneren. Als het meer dan 14 dagen na ontvangst is, kunnen we je helaas geen terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet het artikel ongebruikt zijn en zich in dezelfde staat bevinden als waarin u het heeft ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

U moet contact met ons opnemen voordat u het artikel retourneert, anders kunnen we mogelijk geen restitutie verlenen. Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor beschadigde of verloren artikelen die worden geretourneerd zonder voorafgaand contact of toestemming van ons.

Zodra we de retour hebben goedgekeurd, ontvang je een e-mail van ons retourteam met en instructies over hoe verder te gaan. Na ontvangst van deze e-mail dienen de goederen ons binnen 30 dagen te bereiken. Uiterlijk na 30 dagen vindt de terugbetaling naar eigen goeddunken plaats. Items die buiten dit tijdsbestek of zonder voorafgaande goedkeuring worden geretourneerd, kunnen worden geweigerd en teruggestuurd naar de afzender, wat ertoe kan leiden dat u een extra vergoeding van de koeriersdienst moet betalen. We zullen bestellingen alleen terugbetalen nadat het geretourneerde artikel door ons magazijn is geaccepteerd, geïnspecteerd en de staat is bevestigd.

Als het geretourneerde artikel GEBRUIKT, BESCHADIGD of niet in de OORSPRONKELIJKE VERPAKKING is en de waarde van de goederen door behandeling hoger is dan nodig is om de aard, de kenmerken of de werking van de goederen vast te stellen, kunnen we dit bedrag in mindering brengen op de terugbetaling tot het bedrag van de aanneemsom.

Als we geen volledige terugbetaling kunnen bieden, wordt er een vergoeding van 20% van de oorspronkelijke aankoopprijs in rekening gebracht om het feit te dekken dat we het artikel niet langer voor de volledige waarde kunnen doorverkopen.

Voordat je je artikel retourneert, raden we je aan foto's te maken van het artikel en de verpakking om de staat van het artikel te documenteren. In het geval van schade tijdens het transport, kunt u hiermee de staat van het artikel voorafgaand aan verzending documenteren om het retourproces te versnellen en te voorkomen dat een retourzending wordt geweigerd vanwege schade.

We accepteren geen producten die gevaarlijke materialen zijn of ontvlambare vloeistoffen of gassen bevatten. Zorg ervoor dat de tanks van alle producten die benzine nodig hebben leeg zijn en dat de batterijkabel van producten op batterijen is losgekoppeld.

 Om je retourzending af te ronden, hebben we een ontvangstbewijs of aankoopbewijs nodig.

Stuur de goederen niet zomaar terug naar de fabrikant, maar neem voor het terugsturen contact op met onze klantenservice, zodat wij op de hoogte zijn van de retourzending. Anders kan er een vertraging optreden bij het verwerken van uw terugbetaling. Tenzij het artikel defect is, kunnen er, afhankelijk van de omstandigheden, verzendkosten voor het retourneren plus administratiekosten in rekening worden gebracht.

De verzendkosten voor retourzending kunnen variëren afhankelijk van de grootte van het product en worden bepaald door ons koeriersbedrijf. Wij informeren u over de kosten die u mogelijk moet maken voordat we de ophaling met de koerier regelen. We zullen een geschikte dag met u afspreken, maar kunnen geen specifiek tijdstip aangeven waarop de koerier u kan ophalen. Als u de pick-up mist, moeten we u hiervoor kosten in rekening brengen, aangezien we de gemiste pick-ups zelf moeten betalen. Als u denkt dat u het ophalen niet kunt halen, laat het ons dan zo snel mogelijk weten en we zullen proberen het ophalen te annuleren. Indien dit niet mogelijk is, zullen wij de gemiste afhaling bij u in rekening moeten brengen.

Als u de retourzending zelf regelt, raden we u aan een traceerbare service te gebruiken, aangezien wij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor retourzendingen die verloren gaan tijdens het transport. Als we de retourzending regelen, zijn er kosten voor de koerier en administratiekosten die in mindering worden gebracht op uw terugbetaling.

Houd er rekening mee dat de goederen uw eigendom blijven tot ze zijn ontvangen door een medewerker van ons magazijn en de staat is bevestigd.

Zodra we je retourzending hebben ontvangen en geïnspecteerd, ontvang je een e-mail waarin staat dat we je geretourneerde artikel hebben ontvangen. We laten je ook weten of je terugbetaling is goedgekeurd of geweigerd.

Als je terugbetaling wordt goedgekeurd, streven we ernaar deze binnen 5 werkdagen te verwerken. Uw creditcard of originele betaalmethode wordt automatisch binnen 3-10 werkdagen gecrediteerd, afhankelijk van de betaalmethode.

Als je na deze tijd nog geen terugbetaling hebt ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening opnieuw. Neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij als de controle geen positief resultaat oplevert. Het kan enige tijd duren voordat de terugbetaling officieel wordt geplaatst.

Als je dit hebt gedaan en je terugbetaling nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via support@outdoortoys.nl.

 Afhalingen en retourzendingen (mislukte afhalingen)

Als u een artikel retourneert, om welke reden dan ook, moet het goed en veilig worden verpakt voor transport. Een koerier zal weigeren het artikel op te halen als het niet goed is verpakt en we zullen u kosten in rekening moeten brengen voor de mislukte ophaling. Het is uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het artikel correct is verpakt en we hebben uw bevestiging nodig dat dit het geval is voordat we een afhaalafspraak kunnen maken.

We raden u ten zeerste aan om de doos waarin de zending is aangekomen te bewaren voor het geval u deze om welke reden dan ook moet retourneren. Anders moet je zelf voor de verpakking zorgen voordat we de ophaling kunnen regelen en kosten in rekening kunnen brengen, omdat we alleen 100% van de goederen in hun originele verpakking kunnen terugbetalen.

Mislukte leveringen

Als een klant weigert of meerdere pogingen mist om zijn bestelling af te leveren en het artikel als niet bezorgd aan ons wordt geretourneerd, zullen we graag de aankoopprijs terugbetalen of de bestelling opnieuw verzenden.

 

Bestelling annuleren

Als u een bestelling wilt annuleren die nog niet is verzonden, moet u onmiddellijk contact met ons opnemen, aangezien we proberen alle bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. Als je niet binnen 15 minuten na het plaatsen van je bestelling contact met ons opneemt, kunnen we de verzending niet stoppen. We raden je daarom aan om de klantenservice te bellen om de bestelling te annuleren. Als we de verzending van de bestelling kunnen stopzetten, krijg je een volledige terugbetaling.

De kosten van retourzendingen kunnen variëren afhankelijk van de grootte van het product en worden bepaald door onze koerier of een vervoerder. U wordt op de hoogte gesteld van deze kosten zodra we de bevestiging hebben dat het artikel onderweg is naar ons magazijn. De kosten worden in mindering gebracht op de terugbetaling wanneer de goederen zijn ontvangen en gecontroleerd.

 

Ruilen

Als je een artikel wilt ruilen, stuur dan een e-mail naar support@outdoortoys.nl.

 

Cadeaus

Als het artikel bij aankoop is gemarkeerd als een cadeau en rechtstreeks naar u is verzonden, ontvangt u een cadeautegoed dat gelijk is aan de waarde van uw retourzending. Zodra we het geretourneerde artikel hebben ontvangen, wordt er een cadeaubon naar je opgestuurd.

Als het artikel bij aankoop niet als cadeau was gemarkeerd, of als de cadeaugever de bestelling naar zichzelf heeft gemaild om je later cadeau te doen, sturen we een terugbetaling naar de cadeaugever en wordt deze op de hoogte gesteld van je retourzending, als wij het voor je organiseren.

 

Verzending

Stuur voordat je het artikel terugstuurt een e-mail naar support@outdoortoys.nl.

De verzendkosten voor het retourneren van het artikel dient u zelf te betalen, tenzij het artikel defect is. Verzendkosten worden niet gerestitueerd. Bij een terugbetaling worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht. Afhankelijk van waar je woont, kan het een andere hoeveelheid tijd duren voordat het uitgewisselde product je bereikt.

Als u een artikel met een waarde van meer dan € 50 verzendt, moet u een traceerbare verzendservice gebruiken of een verzendverzekering afsluiten. We kunnen niet altijd garanderen dat we je geretourneerde artikel hebben ontvangen.